Vietnamese-German University

The Vietnamese-German University (VGU) is a Vietnamese state University, which follows German academic standards and is developed with support of the German Government.
VGU will have 600-700 students in 2013/14 which are studying German Bachelor or Master programs in Vietnam. There are a majority of German professors flying in for teaching their courses as block seminars. VGU is located 40km north of HCMC in Binh Duong New City.

Aufgaben

Usually in the first weeks we develop together with the volunteer based on his interests a suitable job descript which could include some or all of the following components:

• Organizing student activities (clubs, parties, events, courses)
  • Conversation or support classes for German or English Language
  • Support Marketing department (events, design, website, FB page of VGU)
  • Support the professors (pick up, updating Prof. guide
  • Support administration (updating excel files, evaluation, examination supervision)

sonstige Qualifikationen

• Fluent English Skills are required, in best case exchange year in an english- speaking country
  • Knowledge in design programs and photographic are an advantage but not necessary

Teilnehmer berichten

Beschreibung

Die vietnam.-deutsche Universität (VGU) ist eine staatliche Universität, die in der Provinz Binh Duong nach deutschem Vorbild und mit deutscher Unterstützung aufgebaut wird. Ein Shuttle-Bus ermöglicht einen komfortablen Transport von Saigon nach Binh Duong (45 Minuten Fahrt). Mittlerweile liegt die Zahl der Studenten bei ca. 800. Es gibt verschiedene Bereiche an der VGU, die alle für einen anderen Aufgabenbereich zuständig sind. So bin ich bei Henning Hilbert im Office, der hauptsächlich für das Foundation Year zuständig ist. Je nach Fähigkeiten und Interesse kann man aber auch in anderen Abteilungen tätig sein. Die Lehrsprache an der VGU ist Englisch. Gute Schüler (die mind. IELTS 5.0 haben) können allerdings an Deutschkursen teilnehmen.

Aufgaben

• Professoren-Guide (Updaten und bearbeiten einer Empfangsmappe für Mitarbeiter)
  • Attendence List (Regelmäßiges updaten)
  • Mithilfe für die Vorbereitung der Opening Ceremony (Design von Bannern und Poster, Druck für Exhibition)